Logo Gmina Nowe Miasto

News

Niezapomniane chwile na Lazurowym Wybrzeżu

12.06.2015

W dniach  18.05 – 23.05.2015 roku odbyła  się wycieczka  uczniów Publicznego Gimnazjum im. Karola Wojtyły do Francji. Spragnieni słońca i żądni przygód wyruszyliśmy na sześciodniowy pobyt na Lazurowym Wybrzeżu. Przepiękne widoki  oraz otwartość i przyjazne nastawienie mieszkańców zrobiły na nas wielkie wrażenie, a opowieści pani przewodnik z pewnością na długo pozostaną w naszej pamięci.

Zgodnie z planem w poniedziałek żegnaliśmy się z rodzicami i ojczystym krajem, by oderwać się od książek i odpocząć w słonecznej Francji. Przejeżdżaliśmy przez Czechy, Austrię oraz Włochy, aby we wtorek rano dotrzeć do Nicei, która przywitała nas wspaniałą pogodą. Zwiedzanie zaczęliśmy od spaceru Promenade des Anglia, biegnącą wzdłuż brzegu morza. Następnym punktem był pachnący ziołami i owocami targ prowansalski, gdzie mieliśmy okazję poczuć zapach i smak Prowansji. Kolejnym krokiem była wspinaczka na wzgórze zamkowe, z którego mogliśmy podziwiać przepiękną architekturę całego miasta. Pozostałą część dnia spędziliśmy na plaży, odpoczywając i ciesząc się promieniami słonecznymi. W środę wyruszyliśmy do Saint Tropez, gdzie przed komisariatem policji przywitał nas słynny Żandarm Ludovic Cruchot. Z Saint Tropez wypłynęliśmy w rejs statkiem i podziwialiśmy malownicze widoki oraz wspaniałe posiadłości gwiazd filmowych. Najmilszą częścią dnia było plażowanie i kąpiel w błękitnych wodach Morza Śródziemnego.

Następnego dnia rankiem udaliśmy się do Eze, gdzie zwiedzaliśmy fabrykę perfum. Zaopatrzeni w ekskluzywne kosmetyki udaliśmy się do Antibes, gdzie spacerowaliśmy wzdłuż murów obronnych okalających przepiękne Stare Miasto. Z Antibes  pojechaliśmy do Cannes, w którym poczuliśmy atmosferę wielkiego filmowego świata.  W Alei Gwiazd mieliśmy okazję zrobić sobie zdjęcia na tle pałacu filmowego z czerwonym dywanem oraz odciskami dłoni wielu słynnych gwiazd. Kolejnego, ostatniego już dnia, udaliśmy się  do Monaco - uroczego księstwa położonego kaskadowo nad brzegiem Morza Śródziemnego. Zwiedzaliśmy egzotyczny ogród botaniczny, ogromne kilkupoziomowe oceanarium, Katedrę Św. Mikołąja, oraz Pałac Grimaldich. Udało nam się zobaczyć i usłyszeć trening mistrzów Foruły 1. Podziwiając ekskluzywne jachty i samochody przeszliśmy do dzielnicy Monte Carlo słynącej z największego w Europie kasyna, gdzie nagrywano sceny do filmu James Bond. To był niestety ostatni punkt naszej wycieczki. Czekała już nas tylko daleka podróż do Nowego Miasta. Zmęczeni, ale radośni i pełni wrażeń bezpiecznie dotarliśmy do celu. Mamy nadzieję, że kiedyś uda się nam powtórzyć tak fantastyczną i owocną wycieczkę.

PG Nowe Miasto nad Pilicą

Nowe Miasto nad Pilicą
BS w Białej Rawskiej Oddz. Nowe Miasto
95 9291 0001 0023 4900 2000 0010

Opłata za odbiór odpadów komunalnych
54 9291 0001 0023 4900 2000 0360

Zegar

• :
Akceptuję

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.