Logo Gmina Nowe Miasto

News zdjęcie id 681

Sprawozdanie z wycieczki

15.12.2016

W dniach 05.12.2016 – 09.12.2016 uczniowie Niepublicznego Technikum Zawodowego w Nowym Mieście nad Pilicą ZDZ w Kielcach wyjechali na wycieczkę dydaktyczną do Pragi i Drezna. Przyjazd do Pragi nastąpił o godzinie 17.00. Następnie zostaliśmy zakwaterowani w hotelu „Pivovar . Wszyscy uczestnicy mieli zarezerwowane pokoje dwuosobowe, trzyosobowe z łazienkami, z których byliśmy bardzo zadowoleni ze względu na wysoki trzy gwiazdkowy standard. W hotelu zamówiono również ciepłe obiadokolacje i śniadania. Wieczorem wszyscy uczestnicy udali się na wieczorny spacer uliczkami Pragi oraz odwiedzili słynne targi bożonarodzeniowe. Stolica Czech pięknie się prezentuje nocą. Zadowoleni, choć nieco zmęczeni wróciliśmy do hotelu, gdzie fani piłki nożnej zdążyli obejrzeć mecz.

Następnego dnia o godzinie 9.00 spotkaliśmy się z zamówionym przewodnikiem i udaliśmy na zwiedzanie. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od prawobrzeżnej części Wełtawy, gdzie rozłożył się słynny Hrad – Praski Zamek Zobaczyliśmy Praską Loretę, Katedrę św. Wita, Salę Władysławowską, Pałac Schwarzenbergów, przeszliśmy się Złotą Uliczką. Następnie zeszliśmy na Mala Strane, gdzie zobaczyliśmy jedno z najpiękniejszych założeń pałacowo-ogrodowych, który dziś stanowi siedzibę senatu, mianowicie Pałac Valdstejna. A na końcu przeszliśmy przez Most Karola w kierunku Starego Miasta, gdzie wędrując tradycyjną drogą królewską dotarliśmy do Rynku gdzie zobaczyliśmy astronomiczny zegar Orloj. Następnie, przeszliśmy przez Josefov – dzielnicę żydowską. Po powrocie do hotelu mieliśmy czas wolny na integrację. Ostatni dzień w Pradze, po śniadaniu spędziliśmy na terenie Nowego Miasta Praskiego. Przeszliśmy przez Plac św. Wacława, który jest dzisiaj prawdziwym centrum kulturalno-rozrywkowym dla mieszkańców Pragi i zobaczyliśmy rzeźby niepokornego czeskiego rzeźbiarza – Davida Cerny.

Kolejnym etapem wycieczki było zwiedzanie najważniejszych zabytków Drezna. Były to: Zwinger – perełka saskiego baroku, Hofkirche – kościół dworski – obecnie katolicki kościół katedralny biskupstwa drezdeńskomiśnieńskiego, Fürsten Zug – poczet władców Saksonii – największy obraz na świecie wykonany z miśnieńskiej porcelany przedstawiający władców Saksonii, Frauenkirche – kościół ewangelicki, symbol odbudowującego się stale Drezna po bombardowaniu w czasie II wojny światowej, Brühlsche Terrassen – ogrody ministra finansów Augusta Mocnego Brühla – zwane balkonami Europy, Semperoper – jeden z piękniejszych budynków operowych na świecie wybudowany przez Gottfrieda Sempera w stylu późnego renesansu dworskiego. Kolejnym etapem naszej wycieczki było zwiedzanie muzeum, mieszczącego się w dawnym pałacu króla Augusta II. Mogliśmy tam zobaczyć niesamowite ozdoby wykonane na jego polecenie. Figurki, naczynia, rzeźby olśniły nas swoim przepychem. W tym samym budynku mieści się także wystawa dotycząca Imperium Osmańskiego, którą również mieliśmy przyjemność zobaczyć. Wspaniałe zbroje i broń zwróciły uwagę głównie chłopaków. Potem udaliśmy się do gabinetu matematyczno - fizycznego. Zobaczyliśmy tam przepiękne zegary, przyrządy geometryczne i wiele innych.

Na koniec zwiedzania mogliśmy zobaczyć piękne świąteczne jarmarki i kupić sobie pierniki, gorącą czekoladę lub owocowe fondue. Było tam naprawdę pięknie. Wszędzie porozstawiane choinki, światełka w różnych kolorach tęczy, delikatna wigilijna muzyka i zapach ciast i pierników już na dobre wprowadził nas w świąteczny klimat. To była naprawdę cudowna wycieczka.

/Adrian Stepień/

Nowe Miasto nad Pilicą
BS w Białej Rawskiej Oddz. Nowe Miasto
95 9291 0001 0023 4900 2000 0010

Opłata za odbiór odpadów komunalnych
54 9291 0001 0023 4900 2000 0360

Zegar

• :
Akceptuję

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.